VARAA MAKSUTON KULUTTAJARIITA ALKUKARTOITUS!

Varaa heti maksuton kuluttajariita alkukartoitus kuluttajariitoihin erikoistuneelta juristiltamme, tai lue lomakkeen alta lisää!

SJLAW lakipalvelut yksityishenkilöille Helsinki

LAKIMIESAPU KULUTTAJARIIDASSA LISÄÄ VOITON MAHDOLLISUUKSIASI


Tuliko riitaa yrityksen kanssa saamastasi palvelusta tai hankkimastasi tuotteesta?

Jos olet pettynyt yritykseltä saamasi palvelun tai tuotteen laatuun, ja olet tullut näille sivuille, niin olet todennäköisesti yrittänyt jo keskustella yrityksen kanssa ja esittänyt vaatimuksia tuloksetta.

Tilanne voi olla todella turhauttava ja stressaavakin etenkin, jos riitaan sisältyy suuri taloudellinen intressi ja mietit luultavasti, miten voit edetä asiassa.

Jos yritys ei suostunut vaatimuksiisi, mutta haluat kuitenkin “oikeutta itsellesi”, kannattaa asia yleensä viedä kuluttajariitalautakuntaan sen sijaan, että nostaisit kanteen yritystä vastaan käräjäoikeudessa.

Oikeudenkäyntiin tuomioistuimessa sisältyy nimittäin aina riskejä ja oikeudenkäyntikulut nousevat usein hyvin merkittäviksi.

Sen sijaan ratkaisun hakeminen kuluttajariitalautakunnasta on riskitöntä ja maksutonta.

Kuluttajariitoihin erikoistuneen lakimiehemme avun käyttäminen kuluttajariitalautakunnassa kannattaa, jos haluat parhaat mahdollisuudet voittaa yrityksen riidassa.

SELVITÄMME PUOLESTASI KORVAAKO KOTIVAKUUTUKSESI LAKIMIESAVUN KULUTTAJARIITALAUTAKUNNASSA


Useimpiin kotivakuutuksiin sisältyy oikeusturvavakuutus, joka mahdollistaa lakimiesavun palkkaamisen hoitamaan juttuasi kuluttajariitalautakunnassa.

Se todellakin kannattaa, sillä todennäköisesti saat vastaasi yrityksen lakimiehet, kun lähdet esittämään vaatimuksia yritykselle. Ja nämä lakimiehet totta tosiaan osaavat vedota juuri oikeisiin asioihin riidassa oman asiakkaansa eduksi.

Juttua ei siis kannata hoitaa itse, vaan antaa se meidän hoitoomme.

OTM Saara Jämes on erikoistunut kuluttajariitoihin ja opettanut kuluttajaoikeutta myös yliopistossa usean vuoden ajan. Saara tuntee kuluttajalainsäädännön ja osaa erottaa asiasta tosiseikat, joihin riidassa kannattaa vedota, jotta voiton mahdollisuutesi ovat mahdollisimman suuret.

Sinun ei siis kannata yrittää aivan turhaan hoitaa asiaasi itse kuluttajariitalautakunnassa kompastuen pykäläviidakkoon ja antaen yritykselle tarpeettoman kilpailuedun, kun voit käyttää siihen lakimiestä ja oikeusturvavakuutustasi.

Ei ole mukavaa yrittää hoitaa riitaa itse ja painiskella jutun parissa tuntikausia olematta siltikään varma, onko sittenkään osannut tuoda asian oikealla tavalla esille, jotta voiton mahdollisuuksia olisi olemassa.

Lisäksi asian hoitaminen itse on usein todella työlästä ja aikaa vievää.

Sinun mahdollisuutesi voittaa riita kasvavat aivan olennaisesti, kun käytät itsekin ammattitaitoista, kuluttajariitoihin erikoistunutta lakimiestämme asiasi hoitamiseen.

Samalla säästät aikaasi ja hermojasi, kun tiedät, että asian hoitaminen on hyvissä käsissä.

TEEMME KULUTTAJARIIDASTA TAISTELUSTA SINULLE STRESSITTÖMÄMPÄÄ


Riiteleminen yrityksen kanssa yksin tuotteen tai palvelun virheestä voi olla todella turhauttavaa sinulle ja sen vuoksi voitkin huokaista helpotuksesta, kun annat riidan meidän käsiimme.

Sinun kanssasi käydyn alkukeskustelun jälkeen otamme yhteyttä yritykseen, jonka kanssa neuvottelemme ensin riidan vapaaehtoisesta ratkaisemisesta.

Usein tuloksia syntyy jo siinä vaiheessa, kun yhteydenotto tulee lakimieheltä.

Olemmekin sopineet lukemattomia riitoja asiakkaidemme iloksi jo riita-asian hoitamisen alkumetreillä!

Aina sovintoa ei kuitenkaan synny, ja siinä tapauksessa laadimme valituksen kuluttajariitalautakunnalle puolestasi ja kaikki kirjelmät asiassa vaihdetaan meidän välityksellämme.

Saara Jämes Lakiasiaintoimisto SJlaw Helsinki

ILMAINEN KULUTTAJARIITA ALKUKARTOITUS


Varaa jo tänään ilmainen 15 minuutin alkukartoitus kuluttajariitoihin erikoistuneelta juristiltamme täyttämällä yhteydenottolomake sivun ylälaidasta.

Kerromme, miten voimme auttaa sinua ja miten asiassa kannattaa edetä.

Selvitämme myös mahdollisuutesi kulujen kattamiseen oikeusturvavakuutuksestasi.

Sinun osuutesi kuluttajariidassa?


Sinun osuudeksesi jää vain toimittaa meille tarpeellisiksi katsomamme tiedot asian hoitamista varten.

Lisäksi pyydämme sinua vastaamaan asiaa koskeviin kysymyksiimme. Saatamme myös pyytää sinua toimittamaan meille asiakirjoja, joita mahdollisesti tarvitaan valituksen liitteeksi kuluttajariitalautakuntaan.

Asian hoitamisen antaminen meidän käsiimme on sinulle stressitön vaihtoehto vaatia oikeutta asiassasi, joten varaa ilmainen alkukartoitus sivun ylälaidassa olevalla lomakkeella jo tänään!

Alkukartoitus ei sido sinua mihinkään!

Voit olla halutessasi yhteydessä myös Whatsappilla numeroon 050 599 5310!

KULUTTAJARIITA – YLEISET KYSYMYKSET

Heräsikö kysymyksiä kuluttajariidasta? Lue lisää yleisimmistä kuluttajariitaan liittyvistä kysymyksistä?

Asian vieminen Kuluttajariitalautakuntaan onnistuu kunhan olet riidassa kuluttajan asemassa (eli et ole ostanut palvelua tai tuotetta esim. yrityksesi nimissä) ja riidan toinen osapuoli on yritys. Kuluttajariitalautakunta ei siis käsittele kahden yksityisen välisiä juttuja (poikkeuksena asunnon vuokraaminen tai ostaminen yksityiseltä ja siihen liittyvät riidat).

Tyypillisiä riitoja Kuluttajariitalautakunnassa ovat esim. asuntokauppaan, autokauppaan, remontteihin, erilaisiin tavaroiden ja palvelujen virheisiin ja viivästyksiin liittyvät riidat jne. Esimerkkejä yleisistä aiheista saat Kuluttajariitalautakunnan sivuilta.

Asian käsittely Kuluttajariitalautakunnassa on maksutonta, eikä mitään käsittelymaksuja peritä.

Jos sinulla on kotivakuutus, korvaa siihen kuuluva oikeusturvaosa yleensä lakiavun käyttämisen kuluttajariitalautakunnassa. Selvitämme puolestasi oikeusturvavakuutuksen korvaavuuden ja haemme puolestasi oikeusturvapäätöksen vakuutusyhtiöstäsi.

Kuluttajariitalautakunnan päätös ei sido osapuolia samalla tavalla, kuin tuomioistuimen päätös, mutta käytännössä lähestulkoon kaikki yritykset noudattavat kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuosituksia. Jos yritys ei noudata suositusta, siirtää kuluttajariitalautakunta yrityksen mustalle listalle.

Sinulla on myös mahdollisuus viedä asia tuomioistuimen ratkaistavaksi Kuluttajariitalautakunnalta saamasi päätöksen jälkeen, mikäli et ole siihen tyytyväinen.